W tym roku mija 60 lat odkąd pierwsze produkty NUK pojawiły się na niemieckim rynku. Od tamtej pory wiele się zmieniło: nowe zwyczaje i modele rodzinne, nowoczesne style życia, odkrycia w medycynie i technice – ale nie zmieniła się dziecięca potrzeba miłości i poczucia bezpieczeństwa ani pragnienie rodziców, aby dać im wszystko co najlepsze.
 

Pierwsze smoczki NUK z 1956 roku to była mała rewolucja, ponieważ w przeciwieństwie do znanych do tamtej pory okrągłych smoczków gumowych, ich kształt był asymetryczny. Kształt ten został opracowany przez stomatologów Prof. Dr Baltersa i Dr med. dent. Müllera. Odkryli oni, że dzieci karmione piersią są w mniejszym stopniu zagrożone wadami zgryzu i dlatego zaprojektowali nowy smoczek na wzór kształtu brodawki sutkowej matki w czasie karmienia piersią. Wyjaśnia to znaczenie słowa „NUK” – pochodzi ono od niemieckich słów „Natürlich und Kiefergerecht”, co oznacza „naturalny i odpowiedni dla szczęki”.
Ten moment inspiracji dał początek historii marki – obaj naukowcy wykorzystali swoje spostrzeżenia jako punkt wyjściowy do stworzenia rozwiązania, które w nadchodzących latach i dziesięcioleciach przyczyniło się do zapewnienia najlepszego możliwego startu w życiu wielu dzieciom.

 

 

Od tamtej pory temat inspiracji pojawia się jako powtarzający się motyw w filozofii NUK. Ponieważ ten, kto aspiruje do tego, aby zgodnie z hasłem marki „Zrozumieć życie”, potrzebuje silnych partnerów przy swoim boku – naukowców, specjalistów zajmujących się rozwojem jamy ustnej i zębów i projektantów przemysłowych oraz ekspertów ds. materiałów, którzy wszyscy razem przyczyniają się swoimi sugestiami do tego, aby produkty NUK spełniały jak najwyższe standardy. Od samego początku wiedza tych partnerów odgrywa ważną rolę w dalszej ewolucji produktów NUK oraz w opracowywaniu nowych. Są też jeszcze inni eksperci, których wiedza i doświadczenie są tak samo ważne – matki, ojcowie i ich dzieci. Dlatego dialog z rodzicami jest dla NUKa niezwykle ważny – NUK stale wymienia się pomysłami i poglądami z rodzicami i ich dziećmi, co znajduje odzwierciedlenie w nowych produktach wprowadzanych na rynek.
 

60-lecie marki będziemy świętować przez cały rok szeregiem akcji promocyjnych i specjalnych. Już niedługo pojawi się na rynku specjalna jubileuszowa seria butelek i smoczków „Gold & Silver Edition”.

Co miesięc

nowe inspiracje

na fan page

NUK Polska

Przeczytaj historię

marki NUK

na www.nuk.pl